SVT/SR

Jag har inget emot public-service...

men är SVT/SR public service?


Jag gillar att se dåliga komedier på tv, hur komersiella dom än må vara...

Jag gillar komersiell musik.


Varför ger inte SVT/SR mig, det jag vill ha?

Jag är säkert inte ensam...


Jag tycker SVT/SR borde ta itu med det...

starta mer nischade kanaler...


Mer ungdomskultur!


Ju bättre en kanal är, desto mer skulle jag titta på den...


och SVT utan reklamer, tänk hur många serier och filmer dom skulle få plats med...

och tänk hur svårt det skulle vara att byta kanal... nu hamnar man ju på en annan kanal så fort det är reklam...


En kanal för barn

En kanal för pre-teens och tonåringar

En kanal för lite äldre tonårigar och upp till 30

osv osv.


Lyssna på vad folk vill ha


SVT/SR kan ju inte bygga upp ett förtroende genom att bara visa det som andra kanaler inte visar.

man måste visa även sånt andra visar... det som är bra...

SVT/SR har makten att välja ut program som lever upp till en viss standard, som är lärorika.. och sen bara strunta i att ha reklam...

och köpa in från reklamfria kanaler...


mer film, mer serier på SVT!!


mer komersiell musik och mer elektronisk musik på SR


och ja, man kan ta hjälp av webben... men man måste kunna leverera det på ett sätt att mna fastnar... som riktig tv... inte att man ser klipp nu och då...

eller tänker, jag kan alltid titta senare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0