Har jag något emot SL?

På vanligt svenskt inte stöta sig med någon-vis...

så självklart inte... så dåligt är inte SL


men borde man inte ha rätt att kritisera dom?

det finns trots allt så mycket som sköts dåligt.


Och det finns ju ingen konkurrens!!

(man kan inte åka tunnelbanamed någon annan aktör)

Privata aktörer är kanske inte rätt väg att gå, när det handlar om lokaltrafik...


Det ska vara miljövänligare än att åka bil.

Det ska vara smidigt.

Man ska slippa bli sen för att man fastnar i köer...

Det ska hålla gatorna mindre överbefolkade av bilar generellt...

Det ska vara ett billigt sätt att transportera sig, för dom flesta nästan varje dag dessutom.



Jag tror att man skulle kunna förbättra sl på så många vis, men detta kanske kostar lite...

ingen privat aktör känner sig nog villig att bekosta detta..


och det finns dessvärre ingen hårt kontrollant uppifrån som tvingar dom att sköta trafiken på ett riktigt bra sätt...

landstingsfullmäktige, verkar i det närmsta skita helt i hur det sköts... dom som sitter där får väl åka taxi till jobbet... som tjänsteresa...


Men ju bättre buss-/tunnelbane-/pendeltågs/spårvagns-trafiken sköts... desto starkare blir detta som ett alternativ till taxi eller egen bil.


Varför finns det inget smidigt sätt att med SLs hjälp ta sig till Arlanda eller Bromma??

Man kan ta sig dit, men det är så osmidigt att folk väljer taxi.

Det finns flygbussar... men varför ska man betala för att åka flygbussen dit?

Man betalar ju redan för att få åka buss, i och med att man har ett sl-kort... varför ska man då betala överpris för att åka med en annan buss till flyget??



Jag är beroende av sl, för jag har inte körkort, jag har ingen bil heller för den delen...och skulle inte ha råd med någon...

jag bor för långt bort för att cykel skulle vara ett tänkbart alternativ för mig att resa med.

jag har ingen hel cykel för den delen heller...


jag åker och handlar, eller för att ta en promenad... för att träffa folk... för att kunna ägna mig åt nöjen... för att äta....

så jag tycker att jag har rätt att klaga lite...


Man skulle ju bli sur på sin bil, om den var lika opålitlig som sl är...
(och skaffa en ny.. men jag kan inte köpa en resa med något annat sl)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0