fina människor

Tänk vad många fina människor det finns egentligen.


Jag tror att jag kanske är lite speciell, för jag hittar något fint hos de flesta tjejer jag ser.


Det är skönt att kunna njuta av att titta på folk, se hur fina dom är... men det går ju inte riktigt... man får lätt irriterade blickar tillbaka...



Det är lätt att bli förvirrad och tro att man inte är fin om man jämför sig med andra... och dessutom bara tror att dom finaste räknas.


Det är inte säkert att om jag blir ihop med någon... att den är den finaste personen jag sett, men det spelar ingen roll... att man tycker personen är fin, det räcker ju...

Man behöver inte vara så orolig... ser jag nån finare, så dumpar jag ju inte min tjej för det.... Finast är inte de enda som räknas!!


Att vara fin, är kanske inte alltid att sticka ut.. bilnad kan man vara jättefin, bara genom att marginelt sticka ut ur mängden...

man kommer inte själv att känna sig som en modell eller skådespelare för det...


Det gäller bara att veta att man duger, och sen hoppas att så många som möjligt tycker man ligger över snittet...

eller på snittet... det är ju trots allt bara under mn behöver vara orolig för...


orolig och orolig... utsidan är ju inte heller allt...



dessvärre så är svenskar inte bra på att ge komplimanger..


det finns en myt om att man måste hitta säkerheten inom sig själv...

det är bara delvis sant..

för man behöver yttre bekräftelser också!

Att vara fin i spegeln stärker inte sjävförtroendet så mycket...

och i längden...

om man inte märker det utifrån, så tappar man tron på spegelbilden...


Om jag nu skiljer mig från mängden, genom att se något fint hos de flesta... så just dom saker jag ser... finns det nog vissa andra som ser också...

jag kanske har bredare smak... men varje fin sak jag ser.. finns det någon annan som ser.



Någon ser just det där fina som du har!

Tänk på det!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Bra skrivet =)

2008-07-13 @ 02:43:10
URL: http://camillasandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0