språket

I undersökningen jag just läste om bloggar, står det även att språket har betydelse. Att folk vill att bloggar ska vara välskrivna.
Där känner jag genast att jag ligger dåligt till =(
Mitt sätt att skriva, är helt baserat på hur mina tankar kommer. Jag går inte tillbaka och redigerar. Det skulle jag inte orka med.
Jag skriver på, och mina språkfärdigheter må vara goda, men inte på högsta nivå.
Man får helt enklet räkna med fel i meningar, fel uppställngar av saker.
Dessutom så som sagt så styrs jag av mina tankar, så en stor dos förvirring och väldigt mycket glidande från ämnet, varnar jag också för.

Särskrivningar förekommer också, och jag tillhör den skaran som inte förstår kritiken, många sammansatta ord är svåra att förstå.
Men det finns en ny grupp människor, som sammanskriver ord som inte ska sitta ihop, säkert mer omtyckta av språkpoliserna, men inte mer rätt för det, enligt mig. Var ingen polis, ha förståelse. Även för en inföding som mig, så är svenskan svår, ologisk... kreativeteten ska flöda, inte språkkontrollen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0